Η δίαιτα Ζώνης δημιουργήθηκε στις αρχές του 1970 από τον Δρ. Barry Sears, ερευνητή του αμερικανικού ιδρύματος ΜΙΤ στον τομέα της φαρμακευτικής και της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Βοστώνης. Δημοσίευσε το πρώτο του βιβλίο σχετικά με αυτό το πρόγραμμα διατροφής, με τίτλο » Enter The Zone «, το 1995 και έγινε αμέσως best seller οδηγώντας στη δημοσίευση πολλών βιβλίων βασισμένων σε αυτό.

Τι είναι η Δίαιτα Ζώνης και πως λειτουργεί

Η δίαιτα Ζώνης επικεντρώνεται στην επίτευξη μίας ορμονικής ισορροπίας στον οργανισμό χρησιμοποιώντας συγκεκριμένους συνδυασμούς και αναλογίες τροφίμων. Ο Sears ισχυρίστηκε ότι η ανισορροπία μεταξύ της ινσουλίνης, της γλυκαγόνης και των εικοσανοειδών αυξάνει το αίσθημα της πείνας, οδηγώντας αφενός σε αύξηση του σωματικού βάρους και αφετέρου σε σοβαρές ασθένειες όπως ο διαβήτης. Επίσης θεώρησε ότι οι υπερβολικοί υδατάνθρακες στη διατροφή αυξάνουν την παραγωγή ινσουλίνης, η οποία με την σειρά της αυξάνει το επίπεδο του σακχάρου στο αίμα, οδηγώντας σε λαχτάρα για φαγητό και αποθήκευση λίπους.

Τα βασικά της δίαιτας Ζώνης

Σύμφωνα με την Δίαιτα Ζώνης το κάθε γεύμα πρέπει να περιέχει 40% υδατάνθρακες βραδείας καύσης, 30% άπαχη πρωτεΐνη και 30% καλά λιπαρά και να καταναλώνεται σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα. Η ημερήσια πρόσληψη περιλαμβάνει χαμηλούς υδατάνθρακες όπως φρούτα, λαχανικά (εκτός από μπανάνα και καλαμπόκι) και δημητριακά ολικής άλεσης. Οι τροφές με απλούς υδατάνθρακες όπως το λευκό ψωμί, τα αλεύρια, οι πατάτες, το λευκό ρύζι, η πίτσα, τα ζυμαρικά, οι καραμέλες, το κέικ, τα συσκευασμένα τρόφιμα κ.λπ. περιορίζονται, διότι περιέχουν πολλή ζάχαρη και είναι φτωχές σε φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά. Σ’αυτήν τη δίαιτα αντίθετα, η πρόσληψη πρωτεΐνης είναι αυξημένη, προέρχεται από άπαχο κρέας (γαλοπούλα, κοτόπουλο, βοδινό κρέας, ψάρια, αυγά) και βοηθάει στην αποφυγή της πείνας για 4-6 ώρες. Ακόμη τα λίπη προέρχονται από ξηρούς καρπούς, ελαιόλαδο, κραμβέλαιο (canola) και αβοκάντο. Όπως είναι φυσικό τα κεκορεσμένα λίπη που βρίσκονται στα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, (κρέμα γάλακτος, τυριά, βούτυρο) και στο κρέας (κόκκινο κρέας, αλλαντικά κ.λπ.) αποφεύγονται επειδή αυξάνουν το επίπεδο χοληστερόλης στο αίμα, κάτι που εγκυμονεί πολλούς κινδύνους.

Απλή μέθοδος:

Για κάθε 3 γραμμάρια υδατάνθρακα θα πρέπει να υπάρχουν 2 γραμμάρια πρωτεΐνης και 1 γραμμάριο λίπους. Αφαιρέστε τις ίνες από τους συνολικούς υδατάνθρακες για να υπολογίσετε τους καθαρούς υδατάνθρακες.

  • Οπωσδήποτε ένα ποτήρι νερό μαζί με κάθε γεύμα ή σνακ
  • Το πρώτο γεύμα μια ώρα αφού ξυπνήσετε
  • Ένα γεύμα κάθε 4-5 ώρες
  • Ένα σνακ κάθε 2 ώρες (στο σνακ ισχύει πάλι η αναλογία 40:30:30)

Τα υπέρ:

  • Εγγυημένη απώλεια βάρους
  • Μειωμένο αίσθημα της πείνας και πρόσληψη τροφής
  • Με την κατάλληλη γυμναστική ευκολότερη απόκτηση μυών
  • Θρεπτική διατροφή
  • Εύκολα την ακολουθεί κάποιος με υπερφορτωμένο πρόγραμμα και χωρίς πρόσβαση σε υγιεινές τροφές

Τα κατά:

  • Η ανεπαρκής πρόσληψη υδατανθράκων μπορεί να φέρει κόπωση, αδυναμία και δυσκολία στη συγκέντρωση, αφού οι υδατάνθρακες αποτελούν την κύρια πηγή ενέργειας του ανθρώπινου σώματος και του εγκεφάλου.
  • Δεν είναι κατάλληλη για χορτοφάγους
  • Η αυξημένη ποσότητα κρεάτων μπορεί να οδηγήσει στην κατανάλωση υπερβολικών ποσοτήτων κορεσμένου λίπους και να αυξήσει την χοληστερόλη στο αίμα, τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού επεισοδίου, την στένωση των αρτηριών κ.λπ.
  • Η μείωση των υδατανθράκων είναι πιθανό μειώσει με την σειρά της την πρόσληψη βιταμινών και των ιχνοστοιχείων που χρειάζεται ο καθένας για να έχει καλή υγεία. Για τον λόγο αυτό συνίσταται από τον Sears αν σε καθημερινή βάση δεν τρώει κάποιος ψάρι να λαμβάνει συμπληρώματα ωμέγα-3. Επίσης αν δεν τρώει κάποιος 10 φορές την ημέρα φρούτα και λαχανικά (σε όλα τα γεύματα δηλαδή και στα σνακ) να πάρει συμπληρώματα πολυφαινόλης.

Συμπερασματικά

Μπορεί αυτή τη δίαιτα να χρησιμοποίησε η Jennifer Aniston προκειμένου να χάσει 15 κιλά για να παίξει στα «Φιλαράκια» και η Cindy Crawford για να χάσει τα κιλά της εγκυμοσύνης, αλλά δεν πρέπει να ξεχάσει κανείς ότι ελλοχεύουν κίνδυνοι για την υγεία και καλύτερα να συμβουλευτείτε έναν γιατρό πριν την έναρξη της. Αν πάλι την ακολουθείτε, σίγουρα θα σας φανεί χρήσιμο το site της, καθώς περιέχει συνταγές, συμβουλές και προϊόντα φτιαγμένα ειδικά για τη δίαιτα: www.zonediet.com

Φόρτωση περισσότερων Άρθρων
Φόρτωση περισσότερων σε  Δίαιτα & Διατροφή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε ακόμη

Το μήλο στη Διατροφή των Παιδιών και τα οφέλη του

Το παιδικό σώμα, όπως γνωρίζουμε, αναπτύσσεται και αλλάζει ταχύτατα και η ανάγκη για πλήρε…