Δίαιτα Dukan για γρήγορη απώλεια κιλών – Όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις

Η δίαιτα dukan δημιουργήθηκε από τον γάλλο γιατρό και διατροφολόγο Pierre Dukan πριν από περίπου 10 χρόνια και έχει γνωρίσει μεγάλη επιτυχία από τότε. Σύμφωνα με τα media της Γαλλίας περισσότερες από 1,5εκ γυναίκες έχουν ακολουθήσει την δίαιτα αυτή μεταξύ των οποίων και celebrities όπως η Jennifer Lopez.

Δίαιτα Dukan για γρήγορη απώλεια κιλών

Τα βασικά της δίαιτας Dukan

Η φιλοσοφία της δίαιτας αυτής βασίζεται στην υψηλή πρόσληψη πρωτεϊνών και στον περιορισμό των υδατανθράκων, συμπεριλαμβανομένων των φρούτων, των προϊόντων ολικής άλεσης κ.ο.κ. Σε αντίθεση με την δίαιτα Atkins, η έμφαση δίνεται σε πηγές πρωτεϊνών που είναι χαμηλές σε λιπαρά όπως τα ψάρια και το βοδινό.

Φάση 1: Η επίθεση

Η πρώτη φάση της δίαιτας Dukan πραγματοποιείται μία με δέκα ημέρες ανάλογα με το πόσο βάρος θέλετε να χάσετε. Λέγεται ότι μπορεί το άτομο που την ακολουθεί να χάσει έως και 4,5 κιλά τις πρώτες 5 ημέρες.

Σε αυτήν την φάση καταναλώνετε μόνο πρωτεϊνούχες τροφές που δεν περιέχουν λιπαρά ή υδατάνθρακες όπως ξύδι, μουστάρδα, αλάτι, βότανα και μπαχαρικά. Επιτρέπονται ροφήματα που δεν περιέχουν θερμίδες όπως το νερό, ο καφές και το τσάι. Επίσης μπορείτε να συμπεριλάβετε 1,5 κουταλιά της σούπας νιφάδες βρώμης την ημέρα.

Τα άτομα που ακολουθούν αυτήν την δίαιτα είναι πιθανό να βιώσουν άσχημη αναπνοή και στεγνό στόμα στην διάρκειας αυτής της φάσης κάτι το οποίο μπορεί να εξισορροπηθεί με την κατανάλωση περισσότερου νερού.

Κανόνες

  • Δεν χρειάζεται να μετράτε θερμίδες. Τρώτε όσο θέλετε από τις επιτρεπόμενες τροφές.
  • Πρέπει να βάλετε στο πρόγραμμά σας τουλάχιστον 20 λεπτά περπάτημα την ημέρα.
  • Όταν παρατηρήσετε ότι δεν χάνετε τόσο εύκολα βάρος (μετά τις 5 ημέρες), προχωρήστε στην επόμενη φάση.
  • Πίνετε τουλάχιστον 1,5 λίτρο νερό την ημέρα.

Επιτρεπόμενες τροφές

  • Άπαχο βοδινό κρέας, μοσχάρι ή κουνέλι.
  • Κοτόπουλο και γαλοπούλα.
  • Κάθε ψάρι.
  • Οστρακοειδή.
  • Αυγά (δύο ολόκληρα ανά ημέρα. Όσα ασπράδια επιθυμείτε.)
  • Γαλακτοκομικά με λιγότερο από 5% λιπαρά.
  • Ξίδι, μουστάρδα, μπαχαρικά, σκόρδο, κρεμμύδι, χυμός λεμονιού.

Φάση 2: Η “κρουαζιέρα”

Σε αυτήν την φάση της δίαιτας Dukan οι ημέρες πρωτεΐνης εναλλάσσονται με ημέρες πρωτεϊνών και λαχανικών. Τα λαχανικά που επιτρέπονται είναι περιορισμένα σε αυτά που δεν περιέχουν άμυλο, όπως το μαρούλι, το σπανάκι, το σέλινο, το αγγούρι, τα σπαράγγια και ή ντομάτα. Τα λαχανικά αυτά μπορούν να καταναλωθούν ωμά, βρασμένα ή σε σούπες.

Αυτή η φάση διαρκεί μέχρι να φτάσετε τον στόχο σας στα κιλά. Αναμένετε να χάνετε ένα με δύο κιλά την εβδομάδα.

Φάση 3: Η εδραίωση

Σε αυτήν την φάση ο σκοπός είναι να διατηρήσετε το βάρος σας καθώς έχετε πετύχει τον στόχο των κιλών. Συνεχίζετε να βασίζετε την διατροφή σας σε πρωτεϊνούχες τροφές και λαχανικά αλλά έχετε επίσης την επιλογή του φρούτου και δύο φέτες ψωμί ολικής άλεσης την ημέρα. Επιπλέον επιτρέπεται ένα έξτρα γεύμα την εβδομάδα όπως μακαρόνια ή ρύζι.

Σε αυτήν την φάση της δίαιτα Dukan επιτρέπεται επίσης ένα “εορταστικό γεύμα” την εβδομάδα, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει οτιδήποτε θέλετε … αλλά με κάποιους περιορισμούς: μία μερίδα του γεύματος την φορά.

Διαρκεί όσο τα κιλά που χάσατε επί 11 σε ημέρες. Δηλαδή χάσατε 10 κιλά; 10 x 11 = 110 ημέρες.

Φάση 4: Η σταθεροποίηση

Σε αυτήν την φάση η δίαιτα αποκτά την έννοια του τρόπου ζωής. Η σταθεροποίηση αποτελείται από ένα σύνολο κανόνων που πρέπει να ακολουθείτε. Ζείτε με τους κανόνες της φάσης 3 έχοντας μία μέρα την εβδομάδα αποκλειστικά πρωτεϊνούχες τροφές.

Συνιστώμενα φαγητά

Άπαχο βοδινό κρέας, άπαχο ζαμπόν, κουνέλι, μοσχάρι, συκώτι κοτόπουλου, στήθος κοτόπουλο, γαλοπούλα, ψάρι, θαλασσινά, γιαούρτι χωρίς λιπαρά, χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά τυρί cottage, αποβουτυρωμένο γάλα, ασπράδια αυγών, πράσινα λαχανικά, κρεμμύδια, τα βότανα και τα καρυκεύματα, μουστάρδα, χωρίς ζάχαρη κέτσαπ, πίτουρο βρώμης, καφέ, τσάι, σόδα διαίτης.

Τα υπέρ:

  • Άμεσα αποτελέσματα στα πρώτα στάδια, κάτι που βοηθά στην ψυχολογία και στα κίνητρα.
  • Δεν χρειάζεται να μετράτε θερμίδες. Τρώτε όσο θέλετε από συγκεκριμένες τροφές.
  • Κατάλληλη και για χορτοφάγους.
  • Στα τελευταία στάδια, το “εορταστικό γεύμα” βοηθά στην ψυχολογία.

Τα κατά:

  • Αρκετά αυστηρή δίαιτα και απαιτεί να μην λαμβάνονται αρκετές ομάδες τροφίμων όπως τα φρούτα, τα ζυμαρικά, τα όσπρια και οι ξηροί καρποί.
  • Μερικοί οργανισμοί δεν αντιδρούν καλά στην έλλειψη υδατανθράκων και μπορεί να παρουσιάσουν κόπωση και εναλλαγές στην διάθεση.
  • Δεν είναι κατάλληλη για άτομα με ιστορικό αρθρίτιδας, υψηλής χοληστερόλης, προβλημάτων με τα νεφρά και διατροφικών διαταραχών.
  • Περιορισμένες επιλογές τροφίμων.

Συμπερασματικά

Η δίαιτα Dukan είναι μία ακραία προσέγγιση των διαιτών με αυξημένη λήψη πρωτεϊνών. Ακολουθώντας πιστά την δίαιτα, θα χάσετε βάρος, αλλά είναι πολύ πιθανό να το ξαναπάρετε όταν και αν γυρίσετε σε normal διατροφικές συνήθειες.

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.