Δίαιτα Atkins – Η διασημότερη δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων

Τι περιλαμβάνεται στη δίαιτα Atkins;

Η δίαιτα Atkins, όπως είναι γνωστό το διατροφικό πρόγραμμα που συνέλαβε και διαμόρφωσε για πρώτη φορά ο Robert Atkins το 1972, αποτελεί το πλέον διάσημο παράδειγμα δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων. Με το πέρασμα του χρόνου ο ίδιος ο Atkins επέφερε ορισμένες αλλαγές σε κάποιες πτυχές της δίαιτάς του, διατήρησε ωστόσο αναλλοίωτα τα γενικότερα χαρακτηριστικά της.

Δίαιτα Atkins - Η διασημότερη δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων

Πώς επιδρά η δίαιτα Atkins στον οργανισμό;

Ο οργανισμός μας συνηθίζει να μετατρέπει τους υδατάνθρακες των τροφών που καταναλώνουμε απευθείας σε γλυκόζη. Η γλυκόζη είναι το πλέον σημαντικότερο είδος σακχάρου και χρησιμοποιείται από το σώμα μας για την παραγωγή ενέργειας. Όταν καταναλώνουμε επεξεργασμένους υδατάνθρακες, όπως ζυμαρικά, ψωμί, ρύζι και διάφορα γλυκίσματα, ο οργανισμός τους μετατρέπει πολύ γρήγορα σε γλυκόζη. Ωστόσο, ο οργανισμός «υποψιάζεται» πως στην πραγματικότητα δεν χρειαζόμαστε τόσο μεγάλες ποσότητες ενέργειας άμεσα. Η απότομη αύξηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα προκαλεί την έκκριση αυξημένων ποσοστών ινσουλίνης από το πάγκρεας, η οποία στη συνέχεια φροντίζει η περιττή γλυκόζη να μετατραπεί σε λίπος και να αποθηκευτεί σε διάφορα σημεία του σώματος. Τα αυξημένα επίπεδα ινσουλίνης, όμως, και η επακόλουθη μείωση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα προκαλούν μία αίσθηση έλλειψης ενέργειας, την οποία ο εγκέφαλος την ερμηνεύει ως ανάγκη για περισσότερη τροφή, ενεργοποιώντας το συναίσθημα της πείνας. Οπότε… άντε πάλι από την αρχή: πείνα, κατανάλωση υδατανθράκων, αποθήκευση λίπους, μείωση της γλυκόζης στο αίμα και … ξανά πείνα!

Ο αυτό – πυροδοτούμενος αυτός φαύλος κύκλος προκαλεί τη συσσώρευση ολοένα και περισσότερου λίπους στον οργανισμό. Αυτόν ακριβώς τον κύκλο επιχειρεί να διασπάσει η δίαιτα Atkins.

Η δίαιτα Atkins είναι μια τυπική δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων, στην οποία το σώμα αναγκάζεται, εξαιτίας της εξαιρετικά χαμηλής πρόσληψης υδατανθράκων, από το να «καίει» γλυκόζη, να μεταβολίζει το αποθηκευμένο στο σώμα λίπος και, συνακόλουθα, να συμβάλλει στο γενικότερη απώλεια βάρους – μια μεταβολή που είναι γνωστή ως κέτωση.

Τα επακόλουθα της δίαιτας Atkins στον οργανισμό, ανεξάρτητα από την απώλεια βάρους, εξακολουθούν να διχάζουν τους ειδικούς και την επιστημονική κοινότητα. Ορισμένες μελέτες έχουν συμπεράνει ότι η δίαιτα Atkins συμβάλλει στην αποτροπή καρδιαγγειακών παθήσεων, μειώνει την επονομαζόμενη «κακή» χοληστερίνη και παράλληλα αυξάνει την «καλή» χοληστερίνη. Άλλες μελέτες έχουν καταλήξει ότι η συγκεκριμένη δίαιτα θα μπορούσε να συμβάλει στην εμφάνιση οστεοπόρωσης και σχηματισμού πετρών στα νεφρά.

Φάσεις της δίαιτας

Η δίαιτα διακρίνεται σε 4 φάσεις:

  • Εισαγωγή: στη φάση αυτή, ο οργανισμός εκπαιδεύεται στην καύση λίπους και όχι υδατανθράκων.
  • Συνεχιζόμενη απώλεια βάρους: στη φάση αυτή, ο οργανισμός καίει ολοένα και περισσότερα από τα αποθέματα βάρους του, συμβάλλοντας στην απώλεια βάρους.
  • Προ – συντήρηση: στη φάση αυτή το άτομο έχει ήδη χάσει αρκετά κιλά και προετοιμάζει τον οργανισμό σε μια ομαλή μετάβαση σε πιο ολοκληρωμένη και ισορροπημένη διατροφή.
  • Ισόβια συντήρηση: στη φάση αυτή το άτομο, διατηρώντας κάποιες συγκεκριμένες σταθερές στο διαιτολόγιό του, διατηρεί το βάρος του στα επιθυμητά επίπεδα.

Είναι η δίαιτα Atkins κατάλληλη για μένα;

Αυτό θα το κρίνετε εσείς. Να θυμάστε ότι ο καλύτερος σύμμαχός σας στη μάχη για καλύτερη εμφάνιση και υγεία είναι η σωστή ενημέρωση. Γιατί δεν συμβουλεύεστε έναν διαιτολόγο; Εκείνος θα είναι σε θέση να αξιολογήσει καλύτερα από τον καθένα τις ανάγκες και τις δυνατότητες του οργανισμού σας και να σας ενημερώσει πληρέστερα. Με τον τρόπο αυτό, όποια επιλογή και αν κάνετε, θα είστε βέβαιοι πως ήταν η καλύτερη δυνατή.

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.