Πριν ξεκινήσετε την γυμναστική καλό θα ήταν να γνωρίζετε τι σωματότυπο έχετε. Αυτό θα σας βοηθήσει να καταλάβετε ποιο είδος γυμναστικής είναι καταλληλότερο για το σώμα σας και τι στόχους να θέσετε πριν ξεκινήσετε δίαιτα. Για να προσδιορίσουν οι επιστήμονες την μορφολογία του ανθρώπινου σώματος έχουν καταλήξει σε τρία βασικά κριτήρια, τους μυς, τη γράμμωση και το λίπος. Ανάλογα με το ποσοστό που έχει το σώμα σας από το καθένα από ταπαραπάνω θα καταλήξετε στον σωματότυπο που έχετε. Πιο συγκεκριμένα η επικράτηση του μυϊκού στοιχείου ονομάζεται μεσομορφισμός, του λίπους ενδομορφισμός και του γραμμικού εκτομορφισμός.

Μάθετε τι Σωματότυπο έχετε

Μεσομορφισμός

Ο σωματότυπος αυτός συναντάται σε άτομα που έχουν φυσιολογικό μεταβολισμό, δυνατό σώμα, καλή γραμμή και βλέπουν γρήγορα αποτελέσματα με την άσκηση. Τα σώματα αυτά είναι εξαιρετικά για body building και κάθε είδος αθλητισμού. Ένα άτομο με τέτοιο μεταβολισμό δεν υποφέρει από συχνές αυξομειώσεις βάρους και αν βάλει κιλά τα κατανέμει ομοιόμορφα σε όλο το σώμα. Αν έχετε αυτόν τον σωματότυπο και θέλετε λεπτότερη σιλουέτα, δεν χρειάζεστε πολλά βάρη, αλλά περισσότερη σύσφιξη.

Ενδομορφισμός

Ο σωματότυπος αυτός συναντάται σε άτομα μεγαλόσωμα με υψηλό ποσοστό λίπους άνισα κατανεμημένο κυρίως στην περιοχή της κοιλιάς και των γοφών. Έχουν τάσεις να είναι χαλαροί παρόλο που μπορεί να διαθέτουν ανεπτυγμένο μυϊκό σύστημα. Ο σωματότυπος αυτός είναι θαυμάσιος για τους αθλητές ρίψεων. Ένα άτομο με τέτοιο σωματότυπο παίρνει εύκολα βάρος και για να το χάσει πρέπει να βελτιώσει τον μεταβολισμό του με περισσότερες ασκήσεις καύσης λίπους και μυϊκής ενδυνάμωσης. Κατάλληλες δραστηριότητες για τον συγκεκριμένο τύπο είναι εκείνες που χρησιμοποιούν το ίδιο το βάρος του ανθρώπου ως αντίσταση όπως η κολύμβηση, το έντονο περπάτημα, το τζόκινγκ, το σκοινάκι, το περιπατητικό σκι και το πιο σύγχρονο suspension (γυμναστική με ιμάντες).

Εκτομορφισμός

Ο σωματότυπος αυτός συναντάται σε άτομα που είναι αδύνατα, με στενό στήθος, μακρύ λαιμό και δεν έχουν καμπύλες. Αυτός ο σωματότυπος χαρακτηρίζεται από ένα ταχύ μεταβολισμό και είναι ιδανικός για τους άλτες ύψους και φυσικά για τις γυναίκες γιατί είναι χωρίς κόπο πολύ λεπτές. Για τους άνδρες δεν είναι και τόσο ιδανικός επειδή δυσκολεύονται να χτίσουν μυϊκή μάζα. Τα συγκεκριμένα άτομα αν θέλουν να φτιάξουν το σώμα τους πρέπει αρχικά να καταναλώνουν τροφές με πολλές θερμίδες, εκ των οποίων το 30% να είναι λίπος και να κάνουν ασκήσεις με βάρη.

Φόρτωση περισσότερων Άρθρων
Φόρτωση περισσότερων σε  Υγεία

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε ακόμη

Οι οθόνες δεν κάνουν μεγαλύτερο κακό στην ψυχική υγεία των εφήβων από τις πατάτες

Η χρήση κινητών τηλεφώνων, ταμπλετών και φορητών υπολογιστών δεν είναι χειρότερη για την ψ…